Kundservice


  • Beställning

  • Leverans

  • Garanti

  • Retur & Reklamation

  • Produktfrågor

Retur & Reklamation

Retur

Ånger enligt distansavtalslagen (14 dagar)

Vi tillämpar Distansavtalslagen.  Det innebär att du som kund har rätt att returnera din produkt, utan speciell anledning inom 14 dagar. (Dagarna räknas från när du mottar paketet tills du lämnar det i retur hos ombud/transportör).


Varan ska då returneras i oförändrat skick och i originalemballage och orginalkartong. Läs mer om villkor.


Anmäl din retur till oss innan du skickar din produkt.



Nyttja din 30-dagars prova hemma garanti

Om du köpt en produkt med “30 dagars pröva hemma garanti”, vilket framgår i produktens annons på i webshopen, har du rätt att testa den hemma och sedan skicka den tillbaka om du inte är nöjd. Då köper vi tillbaka den.


Ett krav är dock att kartong samt all emballage finns kvar. Se övriga villkor här.  


Om du har frågor om produkten eller hur man tränar eller använder produkten så får du gärna fråga oss om råd innan du väljer att skicka tillbaka produkten. Vi kan då i vissa fall förlänga tiden för din prova hemma garanti om du önskar.


Anmäl din retur till oss innan du skickar din produkt.



Packa din retur

Se instruktioner hur du ska packa din retur.



Returfraktsedel

Du kan köpa en returfrakt från oss där du lämnar in paketet hos ett DHL ombud.  Se pris för returfraktsedel.
(Då skickar vi en fraktsedel via email. Vi drar av kostnaden för returfrakten i samband med att vi reglerar ditt köp i Klarna.)


Eller så kan du köpa returfrakt själv hos exempelvis Postnord eller DHL.  Se tips om du köper frakt på egen hand.
Se returadress via länken ovan om vill ordna returen på egen hand.



Reglering av ditt köp (Återbetalning)

Så snart vi mottagit, kontrollerat samt godkänt din retur så reglerar vi ditt köp via Klarna. (Det ursprungliga frakten till dig återbetalas inte).

Om du valt faktura som betalningsmetod:
* Du kan pausa fakturan i Klarna tillsvidare pga av retur. En faktura kan pausas i 21 dagar.
* Om du inte betalt fakturan ännu så får du en ny reglerad faktura med fraktkostnaderna samt eventuella andra produkter som du valt att behålla.

Om du redan betalt ditt köp:
* Om du redan betalt ditt köp så gör vi en återbetalning via Klarna. Vid återbetalning kan det ta några bankdagar innan köpet regleras på ditt konto. Kontakta Klarna via Klarnas app eller tfn 08 120 120 10 om du har frågor om själva utbetalningen.


Reklamation

Har en produkt gått sönder?

Våra leverantörer har normalt 2 års garanti för material eller fabrikationsfel. I garantin ingår frakten till och från leverantören. Kunder utanför Sverige betalar själv för frakten.  Läs mer om villkor för garantin.

För att minska tiden för hantering så är det bra om du kan skicka med ett fotografi eller kortare filmsnutt som visar felet på din produkt.

Felanmäl din produkt till oss så återkommer vi med en förbetald fraktsedel + instruktioner om vi bedömer att du behöver skicka in din produkt på garantiservice.

Beställning

nnnxcmn

Garanti

xczc

Leverans

cccxx

Reklamation

 fggd

Beställning

Garanti

Leverans

Reklamation